Wednesday, January 19, 2011

Gaya Rambut dan bentuk badan

Petua Untuk Wanita Tubuh Kurus
Gaya potongan rambut dapat memperlihatkan wajah anda kelihatan berisi. Untuk tampil bergaya dan menarik, rambut paras bahu, berombak dan dipotong “layer” sesuai untuk wanita yang bertubuh kurus. Pun begitu, anda perlu elakkan menggayakan rambut panjang lurus kerana ia akan membuatkan anda lebih kurus. Manakala, rambut pendek pula akan membuatkan anda kelihatan maskulin.

Petua Untuk Wanita Tubuh Berisi
Jika rambut anda yang tidak terlalu panjang (yakni melepasi bahu anda) dengan “layer” pada sisi kiri dan sisi kanan rambut, ia akan membuatkan anda kelihatan kecil. Oleh itu, elakkan potongan rambut yang terlalu pendek, terlalu panjang, kerinting atau bergelombang kerana ia akan membuatkan tubuh anda kelihatan besar.

Petua Untuk Wanita Tubuh Kecil atau Mungil
Jika tubuh anda kecil, rambut lurus yang halus memang sesuai dengan anda. Kalau anda lebih suka rambut panjang, pastikan ia tidak terlalu pendek dan tidak terlalu panjang. Rambut pendek dengan “layer” dan gelombang pada bahagian atas kepala, juga sesuai untuk anda.

Petua Untuk WanitaTubuh Tinggi
Jika anda bertubuh tinggi, anda tidak akan menghadapi masalah untuk menggayakan apa saja stail rambut. Wanita yang mempunyai gaya rambut berombak dan beralun semulajadi, boleh merubah penampilan mereka dan kelihatan feminin dan menarik.

No comments:

Post a Comment