Thursday, January 20, 2011

merawat senggugut

Petua 1
Senggugut memang menyakitkan. Untuk mengatasinya, ambil sembilan biji pinang tua, dibakar hingga menjadi arang lalu ditumbuk halus. Campurkan secawan air suam dan minum sembilan hari berturut-turut dari hari pertama datang haid.

Petua 2
Ambil segenggam halia dan tumbuk lumat.Masukkan halia ke dalam segelas air suam, apabila halia mendap barulah diminum air tadi didahulukandengan selawat.Hasilnya senggugut akan hilang.

Petua 3
Ubati senggugut dengan minuman air rebusan rumput jarum emas atau rumput rempah padang atau rumput cengkih padang semasakedatangan haid atau sebelumnya.

Petua 4
Ambil sembilan biji pinang tua , dibakar hingga menjadi arang dan ditumbuk halus.Campurkan dengan secawan air suam dan minum.Amalkan petua ini sembilan hari berturut-turut dari hati mula kedatangan haid.Insyaallah, mujarab.

Petua 5
Campurkan halia yang telah ditumbuk dengan serbuklada hitam . Kuantiti sama banyak antara kedua-dua bahan . Makan dalam 1 atau 2minggu sebelum haid . Cara nak telan tu tak kisahlah macam mana pun . Tapisaya gunakan kapsul kosong lebih kurang 2 biji sekali makan .

Petua 6
Semasa sakit ketika haid, hendaklah sentiasa meminum air teh pahit tanpa gula

No comments:

Post a Comment